Het RAFA Patent Thermisch onderbroken profiel is in 1999 ontwikkeld in nauwe samenwerking met de Nederlandse Scheepvaart Inspectie. Om aan de sterkte eisen van de Nederlandse Scheepvaart Inspectie te kunnen voldoen
was het van doorslaggevend belang dat het raamprofiel door toevoeging van een koudebrug niet haar sterkte verliest. RAFA PATENT is hier als eerste en enige in geslaagd!
Profielen waarbij de koudebrug in de glaskamer is geplaatst zijn veel minder sterk. De krachten die wind en water op het raam uitoefenen zorgen ervoor dat het frame op meerdere plaatsenkan gaan scheuren in verband met de krachten die ontstaat op de koudebrug.
RAFA PATENT ramen zijn volledig gecertificeerd voor Maritieme toepassingen!
RAFA octrooien en patenten zijn geregistreerd voor de Europese Unie.
Bij de toepassing van de
thermisch onderbreking
in de RAFA raamprofielen
worden alle krachten op
de ramen blijvend door
het uit één stuk massief
metalen raamframe
opgevangen. (RAFA PATENT)
Bij de toepassing van de thermisch onderbreking bij raamprofielen van andere aanbieders in de markt werken de krachten op de ramen ook door op de koudebrug.
home
binnenvaart
noise reduction ramen
reparatie / renovatie
thermische onderbreking